Als de aarde zou stoppen met draaien, wat voor probleem hebben we dan?

Buiten het feit dat het of de hele dag donker is of de hele dag licht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

1. De aarde stopt met het draaien om zijn eigen as. Haar as bedoel je.

Dan zal de nacht niet in dag keren, noch zal de dag in nacht keren.
Dit heeft consequenties:

Het blijft dag
Het blijft nacht

1. Het blijft dag. De temperatuur zal dan blijven toenemen wat voor onverdraagzame en onaangename hitte zal zorgen. Dit heeft gevolgen: mensen en dieren bezwijken door hitte. Planten drogen uit. De natuurcyclus wordt verstoord en al snel sterven mensen en dieren uit. Eindstand: Geen leven op aarde!

2. Het blijft nacht. De temperatuur zal dan dalen wat voor onverdraagzame en onaangename kou zal zorgen. Dit heeft ook gevolgen: mensen en dieren sterven van de kou. Er vindt geen fotosynthese plaats door planten vanwege gebrek aan zonlicht en al snel sterven mensen en dieren uit. Eindstand: Geen leven op aarde!

2. De aarde stopt met het draaien om de zon

Dat betekent dat er slechts één seizoen mogelijk is: of lente, of zomer, of herfst, of winter.

Dit verstoort de natuurlijke groeicyclus van de planten, dus planten gaan dood, dat betekent dat dieren ook doodgaan, en voor de mens is het onmogelijk te leven zonder dieren en planten. Eindstand: Geen leven op aarde!

Verder wil ik wat anders melden. De aarde draait om haar eigen as omdat de maan om de aarde draait. Als de maan er niet was, zou de aarde onwillekeurig draaien op een willekeurige as. Dat zou dan betekent dat er extreme temperaturen zouden ontstaan, namelijk nu 50 graden Celsius en over 3 uurtjes -30 graden Celsius. Eindstand: Geen leven op aarde!

En ik kan er niet bij laten om mijn post zonder islamitische lading af te ronden. :innocent: Surah Al Faatir Ayah 13

He merges the night into the day (i.e. the decrease in the hours of the night are added to the hours of the day), and He merges the day into the night (i.e. the decrease in the hours of the day are added to the hours of the night). And He has subjected the sun and the moon, each runs its course for a term appointed. Such is Allâh your Lord; His is the kingdom. And those, whom you invoke or call upon instead of Him, own not even a Qitmîr (the thin membrane over the date*stone).

In het Nederlands:

Hij dompelt de nacht in de dag en de dag in de nacht. En Hij heeft de zon en de maan in dienst gesteld; elk volgt haar baan, voor een vastgestelde termijn. Alzo is Allah, uw Heer, van Hem is het Koninkrijk en zij, die gij buiten Hem aanroept, bezitten niets.

er staat nog iets meer in de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk hier maar voor het antwoord.

http://www.goeievraag.nl/vraag/aarde-plotseling-stopt-draaien-valt.357

Was al een vraag voor aangemaakt;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het botsten van planeten kan een klein probleem worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang wij van rechts komen is er toch niets aan de hand? LOL
Dan hebben we waarschijnlijk helemaal nooit problemen meer, want dan zijn we er in een klap geweest. Wij gaan nl. even hard als de aarde en als die ermee stopt, dan gaan wij nog even door; de mensen bij de polen niet zo hard, maar de mensen op en rond de evenaar met honderden kilometers per uur en als je dan iets tegen komt wat niet echt meegeeft, dan heb je pech.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aarde zou in korte tijd onbewoonbaar worden omdat op verschillende plaatsen
-de aarde te heet wordt (aan de dag kant.)
-te koud aan de nachtkant.
-wind, waterstroming en andere levensvoorwaarden zouden onbeheersbare rampen geven zoals de invloed van de maan op het water van de oceanen, de maan sleurt het water mee en zorgt voor enorme vloedgolven en droogvallen.
Ga er maar vanuit dat we heel blij mogen zijn dat de aarde draait. als hij plots zou stoppen zouden wij met ongeveer 700km/uur op de muur knallen en mensen rond de evenaar met ruim 1800km/uur.
Wij en alle andere niet poolwezens zouden dus als strontvliegen uit elkaar klappen.
Eer rampscenario eerste klas.
Kan nog een film over gemaakt worden. dat is nog niet gedaan. Je hebt dan veel horroreffecten nodig om de gevolgen uit te beelden.
Stuur het idee naar Warnerbrothers of zo!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komen we dan niet dichter bij de zon of zo? Had een keer zo iets gelezen dacht ik.