Wat is dit?

Een kennis van mij wil een profielwerkstuk doen en heeft lichte materialen nodig. Zij had in een knijpsmiley-ding (een soort van stressbal) gevonden en zij wil het materiaal dat daarin zit gebruiken. Maar zij vraagt zich nu dus af of het veilig is (op de verpakking stond niet dat het giftig is) en wát het is.

Het spul doet qua gewicht er denken aan piepschuim. Het stuitert goed. Het is wit. Het is goed kneedbaar en vervormbaar. Het plak aan elkaar, maar niet aan de handen. En het ruikt naar kinderlijm.

Voor de duidelijkheid heb ik even een fotootje gemaakt. (het gaat dus om dat witte spul)

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh, ja. Je kunt het makkelijk uit elkaar trekken. Net als kneedgum.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

vaak word er voor de inhoud van een stressbal gel of silicone gebruikt.
op internet lees je meer negatieve dan positieve dingen over de inhoud van de bal.
vaak is de inhoud dus wel giftig, dus ik zou geen risico nemen als je er niet zeker van bent of het giftig is of niet.