Dat is de Griekse letter mu (die mijn schermtoetsenbord geloof ik niet kan weergeven) die in dit geval staat voor micro. Microgram dus. Op medicijnpleisters staat meestal genoteerd hoeveel microgram er per uur wordt afgegeven.

Toegevoegd na 50 minuten:
Inderdaad, zoals bij een ander antwoord al opgemerkt: het weergegeven teken is geen mu - daarvan staat het verticale streepje aan de andere kant van de 'u' - maar dat zal ongetwijfeld wél bedoeld worden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
2 manieren om de 'µ' te typen: - Met de linker Alt toets en numeriek toetsenbord: Alt 0181 -Met de Alt Gr-toets
AltGr m PS. plus :-)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Oh... wacht... "SCHERMtoetsenbord"... tja, dan wordt het wat lastiger, ja.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als er 25 ɥg wat is de opnamen?
Erna55
6 jaar geleden
Plus.
Door de afgifte per uur te noemen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Natuurmens: dan is de afgifte 25 microgram per uur. Dus zolang de pleister werkzaam is (afhankelijk van het soort pleister is dat soms 2-3 en soms zelfs 7 dagen) wordt er per uur heel geleidelijk 25 microgram afgegeven via de huid in de bloedbaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ozewiezewoze: ik heb even gezocht of mijn schermtoetsenbord een "mu" kon reproduceren, maar kon hem niet vinden. Daarom zag ik pas dat jij al geantwoord had toen ik mijn antwoord eenmaal plaatste ;-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
We gaan er hier blijkbaar van uit dat iedereen Windows gebruikt. Mocht dat zo zijn dan is er een meer failsafe manier om symbolen te typen, namelijk met de app 'Speciale Tekens'. Ga daarvoor naar Start > Uitvoeren en tik 'charmap' (zonder aanhalingstekens, en dan Enter. Tik in dit geval bv. 'mu' onder 'zoeken' en je hebt deze zo gevonden.
Erna55
6 jaar geleden
@Natuurmens:
In de bijsluiter zal staan dat de afgifte per uur is.
Zoals bijv :
--Fentanyl Sandoz® Matrix 25 μg/uur, pleisters voor transdermaal gebruik-
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@Lies12
Ik begrijp het en ook jouw antwoord is goed (zie ook de uitgedeelde plus) Ik wilde slechts helpen, maar realiseerde me later pas het andere toetsenbord. @sandokan
De Windowsgebruikers zijn nu eenmaal de facto veruit de grootste groep, hoezeer mij dat als fervent Linux gebruiker ook aan mijn hart gaat.
Thecis
6 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix
ALT+230 werkt ook
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het heeft met opnamen van een pleister te maken en het opnemen van de stof
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het heeft met opnamen van een pleister te maken en het opnemen van de stof

Andere antwoorden (1)

'ɥ' staat voor 'micro'

'ɥg' zal dus 'micro-gram' zijn, oftewel 1 miljoenste van een gram.

Toegevoegd na 29 minuten:
Voor de volledigheid plaats ik hier ook even de reactie hieronder van grox erbij:

grox: "Dit is een h op z'n kop. Bij de mu zit het pootje links, zie ook de andere vraag. Maar iets anders dan microgram zal het niet zijn denk ik."
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oeps, je was me net voor. Ik was nog aan het zoeken hoe mijn toetsenbord de mu kon weergeven. Plusje voor jou. Omdat er net een iets andere uitleg geven, laat ik mijn eigen antwoord toch ook maar staan.
gvrox
6 jaar geleden
Dit is een h op z'n kop: https://en.wiktionary.org/wiki/%C9%A5 Bij de mu zit het pootje links, zie ook de andere vraag. Maar iets anders dan microgram zal het niet zijn denk ik, dus plus.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@gvrox
Klopt !
Erna55
6 jaar geleden
Je uitleg is niet compleet.
Een pleister heeft een afgifte per tijdseenheid.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan GV de mu niet weergeven? Test: μ (<- dit moet hem zijn)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@Erna55
De vraag is: "Op een pleister staat ɥg. Wat is de betekenis?" Waar haal jij die tijdseenheid dan vandaan ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix
De sterkte van een pijnpleister wordt nu eenmaal per tijdseenheid (vaak per uur) uitgedrukt.
Neem bv. pleisters met fentanyl (o.a. voor pijnbestrijding ihgv kanker), zie http://db.cbg-meb.nl/IB-teksten/h34445.pdf
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@sandokan Of ze zijn b.v. per cm²
http://nedcon.bipharma.com/_files/Bijsluiters/bijsluiter_TT_feb.2012.pdf Feit blijft dat het niet in de vraag staat ! Maar goed, dit wordt zo langzamerhand een non-discussie. Ik laat 'm maar voor wat 'ie is. :-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix
Point taken, je hebt gelijk! Er zijn meer mogelijkheden. Wel is het zinnig, zoals Erna55 opmerkt, om te bedenken dat de hoeveelheden per bepaalde eenheid zijn, lijkt me. We leren weer bij door je bijdrage, dank!
Thecis
6 jaar geleden
voor de mu teken: ALT+230 = µ
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In dit geval staat het streepje aan de andere kant heeft met opnamen van stof via een pleister te maken