Je brengt door het roeren de thee in beweging. Deze gaat rondjes draaien. De thee wil door de traagheid van de vloeistof eigenlijk rechtdoor in de bocht. De thee gaat dus steeds meer naar de randen bewegen. Daardoor is er in het midden minder thee over.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
"thee wil door de traagheid van de vloeistof eigenlijk rechtdoor in de bocht. De thee gaat dus steeds meer naar de randen bewegen." Of-te-wel in de volksmond de "middelpuntvliedende kracht."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Middelpuntvliedende_kracht