Ik wil weten hoeveel kg plastic ik kan smelten met 1 m2 aardoppervlak zon. Stel dat ik geen verliezen heb. Hoeveel is dat dan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Dat is oneindig veel.

Met 1 m² aardoppervlak waarop je zonnestraling ontvangt, kun je die straling concentreren in een klein punt. Dat punt wordt zo heet dat je er plastic kunt smelten.

Nu kun je bij wijze van spreken een oneindig lange staaf van plastic door dat punt heen schuiven. Het deel van de plastic staaf dat in het hete punt terechtkomt smelt, en het gesmolten plastic kun je opvangen en afvoeren. De staaf schuif je dan een stukje verder, zodat een nieuw stukje staaf in het hete punt terechtkomt en smelt. Hiermee kun je oneindig lang doorgaan.

(Je kunt de m² aardoppervlak natuurlijk ook gebruiken om elektriciteit op te wekken uit het zonlicht, en die elektriciteit gebruiken om plastic te smelten. Ook in dat geval kun je daar oneindig lang mee doorgaan, en dus een oneindige hoeveelheid plastic smelten.)

Cryofiel