Op een batterij staat 1,5 Volt. Hoe Op een baterij staat 1,5 Volt Hoe kun je bewijzen dat 2700 mAh hetzelfde is als 9720 Coulomb (of iets andere C)

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je het antwoord weet ben ik je echt super dankbaar onze hele klas heeft het nodig :) we weten namelijk een repetitie vraag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat had je er niet bij moeten zetten...

Het beste antwoord

2.700AHX3600s/H = 9720 A/s(Coulomb)

Toegevoegd na 5 minuten:
De spanning heeft in dit verhaal geen invloed.
Een coulomb is een ampèreseconde.
dus is 2700mAH 2.7 AH.
Als je dit vermenigvuldigt met het aantal seconden per uur kom je op 2.7AHX 3600seconden per uur op 9720 A.s
oftewel 9720 Coulomb.

In mijn antwoord staat abusievelijk een deelstreep tussen A en s