Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou een olieramp zoals in de Mexicaanse Golf ook op natuurlijke wijze kunnen gebeuren?

Deze keer is de olielek ontstaan door het boren naar olie. Zou dit ook op een natuurlijke wijze kunnen gebeuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
775

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door het schuiven van de aardlagen (sedimenten) is het heelwel mogenlijk dat er olie naar de oppervlakte sijpelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat denk ik wel,
als er op zon stuk land een aardverschuiving plaatsvindt dan kan dat ook gebeuren denk ik
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik denk het wel. Als door een aardbeving zo'n grote olievoorraad 'bloot' komt te liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de plek waar het nu is gebeurd is die kans niet groot dat er spontaan een olielek ontstaat. De olie zat in dit geval zo'n 5 kilometer diep. De druk van anderhalve kilometer waterkolom en zo'n drie kilometer gesteente houdt zo'n bel netjes op zijn plaats.
Diezelfde druk zorgt er helaas nu voor dat er door een heel klein gaatje toch met gemak heel veel olie naar boven gutst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding