S2O8, meestal gebonden aan kalium, ammonium o.i.d.

Toegevoegd na 1 minuut:
met een lading van -2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoezo kan je dat niet vinden?
Ik dacht dat het onderwijs dat je volgt een opleiding in spoorzoeken was.

Toegevoegd na 8 uur:
en in het Nederlands/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:O)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Kaliumpersulfaat (K2S2O8),
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
persulfaat heeft geen formule

persulfaat heeft een samenstelling en er zijn meerdere soorten persulfaat welke kunnen bestaan uit verschillende vormen.

Chemische kenmerken

Het sulfaat-ion is een polyatomisch anion met de formule SO42− en een molaire massa van 96.06 g/mol. Het ion bestaat uit een centraal zwavelatoom omgeven door vier zuurstofatomen in een tetraëdrische omringing. Het sulfaation heeft een negatieve lading van twee. Sulfaat is de geconjugeerde base van het waterstofsulfaat-ion (ook bekend onder de verouderde namen hydrosulfaat en bisulfaat), HSO4−, dat op zijn beurt weer een geconjugeerde base is van H2SO4, zwavelzuur.
Sulfaatverbindingen ontstaan wanneer kationen combineren met het anion SO42−-ion. Meestal resulteert deze combinatie in een sulfaatzout, hoewel sulfaat ook een covalente binding kan aangaan met de meeste niet-metalen. Een sulfaatester is bijvoorbeeld een covalente verbinding van een sulfaatgroep met een alcohol.

Kaliumpersulfaat wordt gesynthetiseerd door elektrolyse van kaliumwaterstofsulfaat:
2 KHSO4 → K2S2O8 + H2
Of door een zuur-base reactie met het zuur en een basisch kaliumzout.

succes!!!!