6,62607 tot macht -34 Js

Dus

0,000000000000000000000000000000000662607 Js
Symbool: h
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en nu weet ie nog niks..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik heb zojuist toch zeer zeker het antwoord op zijn vraag gegeven. Dan is het zijn keus om hierover meer aan mij te vragen. Of niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wéér een min.
Waarom kom ik hier nog?
Ik stak er moeite in om het getal (en symbool) op te zoeken. Moet ik hem gelijk hele theorielessen geven hierover? Ik geef toch antwoord...
Hoe moet ik weten wat hij allemaal weet als zijn vraag is wat het getal is?!?!?!!??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een goed antwoord. Alleen Js snap ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Js staat voor joules per seconde. Joules per seconde staat weer gelijk aan Watt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha :) Thnx :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toch J.s en geen J/s ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is joules per seconde niet joules keer seconde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus wel, Js = Joule keer seconde. Als je het hebt over Joule per seconde, heb je het over energieverbruik (vermogen), dat is hier niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alhoewel ik het antwoord niet echt comleet vind, vind ik het ook flauw om daar minnen voor te geven; dus ik compenseer met een +. Let wel: in de richtlijnen van goeie vraag staat wel dat je moet proberen een zo volledig mogelijk antwoord te geven. En "Wat moet ik me voorstellen bij" is niet dezelfde vraag als "Welke waarde heeft" - probeer het tastbaar te maken.

Andere antwoorden (2)

De constante van Planck ℎ is ingevoerd voor het verband tussen frequentie ν (Griekse nu) en energie E voor een lichtkwantum (foton) volgens:

E = ℎ .ν

Zie voor een uitleg die veel netter is dan ik hier zelf zou kunnen geven de pagina van wikipedia hierover. En het getal is precies zoals in het andere antwoord al staat
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar ik vond het nogal ingewikkeld worden x). En na zo'n 6 uur typen aan een werkstuk ben ik te gaar om helder na te denken hierover
amigo
13 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk in, vandaar dat ik heel laf dacht, laat wiki het maar uitleggen, volgens mij is dit zo'n beetje de moeilijkste materie die er is. Hopelijk ging je werkstuk ergens anders over. Als je wilt, wil ik morgen of overmorgen nog wel een poging doen tot wat "eenvoudige" tekst
De waarde van de constante van Planck is, zoals anderen ook al aangeven, 6,6 x 10^-34 Js.

Om je daar iets bij voor te stellen kun je misschien beter kijken naar de planck lengte; die is daarvan afgeleid op basis van de lichtsnelheid en de gravitatieconstante en bedraagt 1,6 x 10^-34 meter (zelfs als je dat uitdrukt in nanometers zit je nog steeds op 1,6 x 10^-25 nm... ter vergelijking: de diameter van de nucleus van een proton wordt geschat op 10^-15m, oftewel 10^-6 nm)

De significantie van de plancklengte is niet echt bekend. In sommige theorieen is het de afstand waar de ruimte-tijd structuur gedomineerd wordt door quantum effecten.