Hoe zet je zoutwater om in zoetwater?

Ik doe mijn profielwerkstuk over het ontzilten van zeewater. Ik wil zelf graag een proefopstelling maken. Welke manier kan ik hier het best voor gebruiken? Deïonisatie of omgekeerde osmose? En hoe kan ik hier zelf een werkende opstelling van maken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

De simpelste is men kookt zout water schone doek over de pan
Gebruik evt een vergiet als deksel \en leg daar je schone doek op water verdampt komt in je doek en wringen maar Gebruik meerdere doekjes het gaat best snel.
Let op dat de doek geen contact krijgt met het zoute water of nog erger met de vlam. Dan natuurlijk de bekende distillatie opstelling !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een membraam voor omgekeerde osmose is bij aliexpress voor een tientje te koop. De moeite waard om het eens te proberen!