Ik wil de maximale hoeveelheid benzine en lucht berekenen in een cilinder, maar hoe?

Ik ben een verbrandingsmotor aan het onderzoeken en ik loop vast bij het berekenen van de maximale lucht en brandstof die toegevoegd wordt in de cilinder voordat compressie en verbranding plaatsvindt.

Ik heb het volgende onderzocht:
-De gemiddelde auto heeft een cilinderinhoud van 0,43775 liter. Dit neem ik dan ook als maximale inhoud.
-De ideale verhouding tussen benzine en lucht is 15 gram lucht per 1 gram benzine.
-Het lucht staat niet onder druk en heeft dus gewoon 1 atmosfeer als druk.
-Dichtheid van benzine = 739 kg/m3, Dichtheid van lucht = 1,293 kg/m3.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vermoedelijk is de 0,43775 liter cilinderinhoud de hoeveelheid per cilinder. In het algemeen heeft een automotor 4 cilinders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt, dit gegeven is inderdaad de inhoud per cilinder.

Het beste antwoord

Je bent al aardig op weg (hoewel over de gemiddelde cilinderinhoud valt te twisten).
De hoeveelheid lucht die in de cilinder gaat is dus 0,00043775 m3.
En m3 * kg.m3 geeft je kg, dus 0,00043775*1,293 kg = 0,566 g.
Je geeft als dichtheid van benzine 739 kg/m3, maar dat is van vloeibare benzine, en niet van benzinedamp.
Haal nu 1/16 van de lucht weg, en vervang dat door benzine.
Dan heb je 0,5306 g lucht, en 0,0354 g benzine.
Reddie