Alleen de vrouwtjesmuggen steken! Zij hebben het bloed nodig voor hun eitjes. Ze heeft eiwitten nodig om er eitjes van te maken. Die eiwitten kan de mug niet zelf maken, maar die haalt ze uit bloed… Ons bloed bijvoorbeeld!! Daarvoor moet ze ons steken, om een heleboel eitjes te leggen. Je kunt alles over muggen lezen op de volgende websites: www.hetklokhuis.nl/lees/dossiers/read/dossier_pagina.cfm?did=08777006%2D508B%2DE261%2D7912D45AE163A202&pnr=
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om te eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om als mug te overleven hij hij bloed nodig.
Dit heeft een mens vol op.
Een mug steekt ons, om zelf te kunnen overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mug zuigt bloed om voldoende energie te hebben om eieren te leggen. Het zijn derhalve ook alleen de vrouwelijke muggen die steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een (vrouwelijke) mug heeft voor de eitjes produktie eiwitten nodig. die haalt ze uit het opgezogen bloed van haar slachtoffers.