Als we spreken over een zwaar materiaal, bedoelen we een materiaal met een grote of kleine verhouding v/m?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Erna55
7 jaar geleden
Mijn hoofdkussen met veren: het volume is groot, maar de massa is klein.
Een stukje lood heeft een klein volume en een grote massa.
Hiermee kun je het antwoord bepalen.
Reddie
7 jaar geleden
Je hoeft gaan nieuwe grootheden te bedenken (v/m).
We gebruiken al héél lang de grootheid soortelijke massa, massa/volume.
Jouw v/m is volslagen overbodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, dat kan. Maar deze vraag komt rechtstreeks uit mijn cursus fysica, dus zou het wel een juiste vraag moeten zijn...
Thecis
7 jaar geleden
@Reddie
Door de vraag op deze manier te stellen, kan je een leerling testen of het goed gelezen is en of diegene de stof daadwerkelijk begrijpt.

Antwoorden (1)

Als we spreken over een zwaar materiaal, hebben we het over een materiaal met een hoge dichtheid, ofwel een grote hoeveelheid massa per volume.

Niet te verwarren met een voorwerp dat zwaar is. Elk voorwerp kan zwaar zijn, afhankelijk van hoeveel je er van hebt en wie de beoordelaar is van het gewicht (niet iedereen vind bepaalde dingen zwaar, zeker niet met de juiste gereedschappen)
Thecis