De eerste limiet van een zonnecel ligt bij 100%.
Licht = energie. Een zonnecel die al het licht omzet in electriciteit heeft een rendement van 100%. Meer kan niet.

De tweede limiet ligt bij hoeveel energie een materiaal (in dit geval dus een zonnecel) kan weerstaan zonder te smelten of te verdampen.

Er zijn bijvoorbeeld lasers die door dik plaatstaal heensnijden. Een laser is niets anders dan heel sterk gebundeld licht. Ik denk niet dat we ooit zonnecellen kunnen maken die tegen dat soort lasers kunnen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super bedankt voor het reageren op mijn vraag!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag gedaan.