Waarom zijn sommige mensen alergisch aan dingen en anderen niet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat ieder mens anders is... niet alleen uiterlijk, maar ook innerlijk

Antwoorden (1)

Hoewel door artsen achterhaald kan worden waarvoor mensen allergisch zijn, bijvoorbeeld door middel van een bloedtest, is het binnen de wetenschap nog onduidelijk hoe de aandoening ontstaat. Want WRM valt het immuunsysteem van de ene persoon de koemelk die hij drinkt aan, maar dat van een ander persoon niet? Erfelijkheid, hygiëne en levensstijl zouden in bepaalde mate invloed hebben op het ontstaan van een allergie, maar er blijkt binnen de wetenschap nog veel onduidelijk te zijn over de oorzaken van allergieën. Ook WRM behandelingen niet altijd tot de gewenste resultaten leiden is onbekend. Toch blijkt er op dit gebied een wetenschappelijke doorbraak te zijn geweest, meldde De Volkskrant 19 mei. Onderzoekers van de immunologieafdeling van het Erasmus Medisch Centrum zouden voor het eerst de cellen hebben weten te isoleren die ervoor zorgen dat mensen met een allergie ziek worden van allergenen. Artsen wisten tot nu toe al veel over de antistof IgE zelf, maar niet over de cellen die deze antistof aanmaken. Nu onderzoekers de cellen die IgE produceren hebben weten te identificeren, kunnen ze er langzaam achter komen hoe de cellen precies reageren op een allergeen. Meer kennis en hopelijk betere oplossingen voor allergieën liggen daarom in de toekomst voor de hand!
fremar