Afstand Aarde -> Maan is 384.400km. Als je gemiddeld 100km/u rijdt dan doe je daar 3844 uur over, delen we dat door 24(want we stellen even dat je niet hoeft te tanken/plassen/eten e.d.) dan ben 160 dagen onderweg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
anneliez
6 jaar geleden
je staat vast niet in de file, dus die 100 haal je wel
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Opgelet op bepaalde plaatsen geldt een snelheidsbeperking van 70 km/u.... en niet vergeten de flitspalen onderweg !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En denk erom dat je geen afspraak hebt als de maan op zijn verste punt staat (405.000 km), want dan kom je met bovenstaande berekening bijna 9 dagen te laat aan ;-)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Denk er ook aan dat de maan op zichzelf een snelheid heeft (ze draait immers haar rondjes rond de aarde). Mik bij vertrek dus iets vóór de maan, want de maan inhalen lukt je niet met de snelheid van een auto.