hoeveel luchtdruk kan een mens aan?

En is luchtdruk te vergelijken met waterdruk, lijkt mij niet aan lucht is samen te persen en water niet

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Water is wel samen te drukken. Beneden in de oceaan is de druk hoger dan aan het oppervlak.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En dan bedoel ik niet de druk die je ervaart. Het water is daar compacter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://cosmoquest.org/forum/showthread.php?124531-Maximum-Earth-atmospheres-humans-can-handle Hier wordt gesproken over 70 bar. Geen idee of dat klopt(kan kloppen).

Het beste antwoord

Voor een object is er geen verschil tussen waterdruk en luchtdruk, de druk op zich is een statisch gegeven ongeacht de oorzaak.

De hoeveelheid druk die een menselijk lichaam kan verdragen is enorm, het record duiken met flessen staat op ruim 300 meter dus meer dan 30 atmosfeer maar het koste 14 uur om weer op te duiken zonder dat de drukverandering voor problemen kon zorgen.

Het probleem zit niet in de druk maar in de snelheid waarmee de druk verandert als het maar langzaam genoeg gaat zal het lichaam denk ik nog blijven functioneren met veel hogere drukken.
Ik kan nergens gegevens vinden over wanneer de fysiologische processen worden gehinderd door druk maar veel chemische evenwichtsreacties worden op een gegeven ogenblik gehinderd of bevorderd door hoge druk en ik denk dat dit de grens bepaald van hoeveel druk een lichaam kan verdragen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Over fysieke processen die gehinderd worden, las ergens op een forum dat bloed op een gegeven moment niet maar naar de laatste uiteindes stroomt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou niet iets kunnen bedenken waarom het bloed niet zou stromen bij alleen hoge druk, het drukverschil blijft evengroot als bij 1 atm.
Iets wat meestal de oorzaak is dat op de achtergrond wordt aangenomen dat de druk wordt veroorzaakt door de zwaartekracht en een hoge zwaartekracht zal een lichaam snel doen bezwijken.
Zolang het over alleen een stabiele hoge druk gaat zie ik geen redenen waarom een lichaam zou bezwijken.