Ik zou zeggen van wel. Ontledingstemperatuur of ook wel ontbindingstemperatuur vertaalt eigenschappen, die chemische stoffen of natuurlijke stoffen of mengsels van stoffen kunnen hebben.

Het gaat hier om eigenschappen die gemeten of 'bepaald' kunnen worden.

In dat rijtje hoort ontbindingstemperatuur omdat deze voor elke stof wel is vast te stellen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Stofeigenschap
erotisi
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heel erg bedankt!
Nee.
Tenminste als je in de scheikundige zin van een enkelvoudige stof (een element dus) spreekt. Om iets te ontbinden moet het eerst verbonden zijn, dus een verbinding.
Ja.
Wel als je spreekt van een samengestelde stof, maar dan is het scheikundig gezien geen stof meer maar een verbinding
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel :)