Als er gaat sneeuwen, waarom raken sneeuwproppen elkaar niet in de lucht?

En als ze elkaar in de lucht zouden raken, wat zou dan er gebeuren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha

Het beste antwoord

Ze raken elkaar wel degelijk, maar het hangt van de tempertuur af of ze gaan kleven... Is de temperatuur lager dan nul graden dan plakt de sneeuw niet, dus groeien de vlokken niet... Is het echter net boven de nul graden dan groeien de vlokken tot grote proporties...

Dus ze raken elkaar wel, maar plakken niet altijd... Dat hangt van de temperatuur af, of ze groeien/plakken of niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze raken elkaar wel

Een sneeuwvlok groeit uit een klein bolletje, een watermolecuul. Terwijl dit bolletje uit de wolken valt, groeien er steeds meer bolletjes tegenaan. Er passen precies 6 bolletje om dit ene bolletje, dus hij zal ook naar 6 kanten verder groeien! Hoe die armen groeien, is heel verschillend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door luchtwervelingen kunnen ze elkaar wel raken. Dit is gewoon een kwestie van kansen.

Wat er gebeurt is afhankelijk van de temperatuur. Als niet koud genoeg is dan klonteren de vlokken aan elkaar en krijg je grote vlokken als in natte sneeuw. Wanneer het wel koud genoeg is zullen de individuele kristallen niet zo snel aan elkaar kleven. Dan zie je de kleinere korrels die dan naar beneden vallen.

Hoe het ook zij, wat je uit de lucht ziet vallen zijn klonten van individuele sneeuwvlokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze raken elkaar wel in de lucht. Soms wat meer en soms wat minder. Daarom zijn er soms grote en soms kleine sneeuwvlokken.