p=p0, Wat betekent dat en waarom is dat van belang?

Het is voor een practicum gassen wegen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.3K
Erna55
7 jaar geleden
Je school heeft een boek, het staat erin.
Wanneer je een prakticum gassen wegen gaat doen, dan zal de wet van Boyle toch besproken zijn ?
erotisi
7 jaar geleden
Het molair volume van één mol gasvormige stof is onder dezelfde omstandigheden (druk, temperatuur) altijd hetzelfde en kan met de gaswet worden berekend. Onder standaardomstandigheden met een ideaal gas is dit 22,4136 liter (in feite 22,7 liter bij de standaarddruk van 100000 Pascal). In dit geval zijn de standaardomstandigheden: 273,15 K (0 °C) en p = p0 (= 1 atmosfeer of 1 atm).

Antwoorden (2)

p=p0 betekent dat de druk 0 is, alle waardes in Binas zijn gegeven in de standaard situatie p=p0 dus hier hoef je volgensmij geen rekening mee te houden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee dit klopt niet. P0 betekent dat er druk is van 1 atmosfeer, ook wel 101.325 pascal. Dit is iets anders dan dat er geen druk is. In de binas is hier idd meestal wel rekening mee gehouden.
een jaar geleden