Wanneer gaat het nou spoken?

Vandaag is er een weeralarm afgegeven. Er is hier nog geen druppel gevallen en het er staat een briesje.
Hoe kan men er zo naast zitten ? Het vorige weeralarm was ook al loos alarm.
Nu 2x de motor laten staan vanwege hagel, windstoten, onweer etc. Waar blijft het?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (14)

Het komt niet meer.
Ze zeggen 'dat metereologie geen absolute wetenschap is', en als niet hadden gewaarschuwd de wereld te klein zou zijn geweest als er wel noodweer was uitgebroken.
Wat mij betreft moeten ze maar eens een echt vak gaan leren, wat een koekenbakkers!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het heeft hier (zuidholland) aardig gewaaid en geregend, 2 onweersklappen erbij. Het duurde in totaal ongeveer een uurtje. Ik geloof tussen 20.00 en 21.00 ergens.. en dat was het..

Ik vond het dus ook erg meevallen en baal ook wel. Wij hebben vandaag ook een aantal dingen juist niet gedaan omdat we van het weeralarm hadden gehoord. Wel lekker in de tuin gezeten maar anders hadden we andere plannen gehad... jammer!

Maar misschien heeft het op andere plekken wel gespookt. En anders zaten ze er inderdaad wéér naast. Dat is de laatste weken wel heel vaak gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vreemd. ik woon ook in ZH en heb niets gehoord. Ik zit de hele avond al met alle ramen en deuren open.
Het alarm was afgegeven vanwege de VERWACHTING, dat het ging stormen, maar tis gelukkig niet gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je het verhaal van Peter en de wolf? Elke keer dat er een weeralarm wordt afgegeven voor een beetje regen en bliksem, nemen mensen het volgende weeralarm weer een beetje minder serieus. Tot het afgeven van een weeralarm zinloos is omdat nietmand er meer in gelooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, nou, een weersverwachting hebben we elke dag, maar een ALARM..... dat klinkt vrij zeker.
Is een brandalarm ook een verwachting dat er een brandje is?
Wie naar de buienradar heeft gekeken had kunnen zien dat het noodweer was in grote delen van Nederland.
Hier in Zeeland gingen de meeste buien over zee vlak langs de kust en viel er hier bijna niets.
Wel was het windkracht 7.
Weer voorspellen blijft een moeilijke zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Komkom, Ed, noodweer...
We zagen een rood lijntje onweersbuien over een deel van Nederland schuiven. De jeugd van tegenwoordig is ook niets meer gewend ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, vroeger.... toen de tentharingen de grond uit waaiden... dat was pas onweer :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier ook in zeeland. Één buitje van 15 minuten en amper wind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welnee, het was helemaal geen noodweer in grote delen van Nederland. Er is régen gevallen in grote delen van Nederland. En dat is hier nou niet heel bijzonder. Ik ben zelf ook in een bui terecht gekomen. Ja, het was een hoop water. Nee, het was niet iets om een hysterisch 'alarm' voor af te geven.
Ja, ik zit de hele avond al te wachten op dat zogenaamde 'noodweer'; vier druppels regen en een briesje, en that's it.
Ik wou dat ze er met het voorspellen van die achterlijke hitte net zo vaak naast zaten als met het voorspellen van een lekkere, verfrissende regenbui, maar nee hoor.....dát gaat ze dan weer, met vaak een brede grijns, prima af. Sadisten.
Hopelijk gaat het vannacht nog een beetje spoken en koelt het nog wat af.

Natuurlijk is weer voorspellen maar een berekening en geen exacte voorspelling van wat er komen gaat, maar dit gaat inderdaad wel heel vaak mis. Balen hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het weeralarm is terugetrokken. Dan kun je je natuurlijk afvragen of het nodig was. Aan de andere kant weet je dat het bij de weersverwachting gaat om slechts een voorspelling. Ze hebben het helaas nog vaak fout, maar ze doen hun best. Ze weten het niet zeker, maar op het moment dat ze denken dat er onstuimig weer komt, geven ze toch een weeralarm af. Misschien voor niets, maar als ze het per ongeluk wel goed hebben kunnen ze een hoop leed besparen. Verkeer en scheepvaart kunnen rekening houden met de waarschijnlijkheid van slecht weer. Als dat dan niet zo is, valt het alleen maar mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de scheepvaart zijn omstandigheden al eerder gevaarlijk dan voor de rest van het land. En daarom bestaat er zoiets als een aparte 'waarschuwing voor de scheepvaart'. Dat gaat langs andere kanalen, en daarvoor hoeft er dus ook geen algemeen 'weeralarm' uitgegeven te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SuzyQ: er werd ook afgeraden om te zwemmen in de zee. Dus het weeralarm betrof niet alleen de scheepvaart.
Oh, dat was vanmiddag en vanavond in België en Frankrijk, toen ik onderweg was naar huis! Heb nog nooit zulke harde regen gezien, en zulke harde onweer gehoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om 20.00 zijn er flinke hagelstenen omlaag gekomen hier (midden nederland), zeker wel zo`n 3 cm. ben benieuwd of er auto`s beschadigd zijn, en met de onweer flinke harde dreunen gehoord. het kwam wel veel later dan ze hadden voorspeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig is het allemaal nog meegevallen,op noodweer zit denk ik niemand te wachten,en het zijn meestal vaak dezelfde streken die getroffen worden als we zo,n noodweer hebben,en dan de schade die het aanricht,daar zit niemand op te wachten,ze hadden het mis,maar wat als ze het niet afgekondigd hadden en we hadden het wel gekregen,dan was het ook weer niet goed geweest.
niks blijft onvoorspelbaarder als het weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een waarschuwing wordt gegeven, kun je daar mee doen wat je wilt. Niets is zo grillig als het weer en je kunt niets voorspellen, maar wel iets verwachten. Bij het KNMI en RWS werken nu eenmaal geen helderzienden.
Het gaat bij zo'n waarschuwing niet om de mensen bang te maken, maar om ze alert te maken op iets dat zou kunnen gebeuren, zodat je eventueel voorzorgsmaatregelen kunt treffen. Ik heb liever dat ze een keer teveel waarschuwen dan te weinig.
Maar ja, mensen zeuren nu eenmaal graag over het weer en alles wat daar mee te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het weer voorspellen is erg moeilijk, zelfs met de huidige hightech apparatuur! De waarschuwing van het KNMI is gisteravond om 22:00 uur ingetrokken omdat het voorspelde rampweer niet heeft plaatsgevonden. Toch heb ik (regio Nijmegen) wel genoten van heftig onweer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het weeralarm dat is afgegeven door het KNMI en als dusdanig is overgenomen door onderandere de ANWB is rond 22:00 uur ingetrokken...

Wanneer het KNMI een weer alarm niet intrekt dan blijft dit gewoon gehandhaafd. En als dit tot sint juttemis is dan duurd dit op 3 dagen na nog een jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er was wel noodweer, maar gelukkig minder erg dan dat het had kunnen zijn. Het regende toch wel flink, ook met onweer... Dus helemaal ernaast zaten ze toch niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het had wel nood weer kunnen worden, maar als je naar de buienradar keek zag je dat de buien zone maar net een kilometer of 50 breed was.En als alles in een halfuurtje door trekt heeft het onweer amper kans gehad noodweer te worden.