Waarom bestaat er geen zwarte glow in the dark (tape)?

Glow in the dark bestaat nu in allemaal verschillende kleuren maar ik heb er geen enkele kunnen vinden die zwart is bij normaal licht en in het donker een glow krijgt. Dus ik neem aan dat dat niet mogelijk is. Maar waarom niet? En wat ik me ook afvroeg, hoe lang kan glow in the dark (tape) 'glowen' ? Want die armbandjes van vroeger waren na een paar uur al niet meer fluorescerend.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

omdat zwart geen licht kan afgeven. je kan allerlei kleuren projecteren maar zwart is in op geen enkele manier mogelijk. heb je ooit een lamp gezien die zwart licht afstraalt? zwart is niet mogelijk
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgensmij heb ik het niet duidelijk uitgelegd of begrijp ik je uitleg verkeerd, ik bedoelde waarom een zwart voorwerp zoals tape niet kan fluorisceren. Dus niet waarom iets niet zwart kan fluorisceren.
Voor het uitzenden van licht zijn er elektronen in aangeslagen toestand nodig, ofwel elektronen in een hogere energietoestand, die bij terugvallen naar het basistoestand de energie als licht uitstralen.
Die aangeslagen toestand bereiken ze door het absorberen van licht van een bepaalde kleur, die ze later weer kunnen uitzenden.
Een zwart voorwerp mag geen licht reflecteren (dat heet zwart) en moet alle ontvangen energie dus zo snel mogelijk in warmte omzetten. Die warmte stralen ze ook weer uit in het donker, maar dat is geen zichtbaar licht.
Dat er een beperking zit aan het uitstralen is omdat er maar een beperkt aantal elektronen in aangeslagen toestand is.
Net zoals je met één tank benzine niet verder dan een beperkt aantal kilometers kunt rijden. Een kwestie van de beperkte hoeveelheid energie.
Reddie