Mag je iets een kunststoffen beker in de magnetron opwarmen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vreemde vraag. Juridisch is daar niks op tegen. Logische vragen zouden zijn: -Is het gevaarlijk om iets in een kunststoffen beker in de magnetron op te warmen? -Is het ongezond om iets in een kunststoffen beker in de magnetron op te warmen, en daarna op te drinken? Over dat laatste wordt wel gespeculeerd, maar war er van waar is, is me nog onduidelijk. Ftalaten (als deze in de kunststof zouden zitten) zouden mogelijk eerder in het voedsel komen, maar dat komen ze waarschijnlijk toch al. Daarnaast zou dit dan ook met van het gas afgehaalde kokend water dat je in een plastic beker drinkt ook zo zijn lijkt me. Of zelfs een koude drank eruit nuttigen (maar dan in mindere mate). Hier een veiligheidsblad, wat het afraadt:
https://www.mountsinai.org/static_files/MSMC/Files/Patient%20Care/Children/Childrens%20Environmental%20Health%20Center/Fact%20Sheet%20-%20Plastic&BPA.pdf
ItisILeClerc
8 jaar geleden
ja, ik doe niet anders

Antwoorden (1)

Zolang je kunststof gebruikt die magnetronbestendig is wel. maar dan staat er een icoontje op het voorwerp dat het kan