Wat is de beschrijving van organische stoffen?

Ik moet namelijk een handelings opdracht inleveren voor scheikunde en dat gaat over organische stoffen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

organische stof
Def.: materiaal waaruit levende en dode organismen zijn opgebouwd en dat door micro-organismen kan worden afgebroken.
fremar
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Min: Er wordt gevraagd naar de definitie uit de scheikunde, niet naar die uit de biologie.
Scheikundig gezien is een organische stof een koolstofverbinding die tevens waterstof bevat. Koolstofmono-oxide, koolstofdioxide en carbonaten worden niet tot de organische stoffen gerekend.
SimonV