Hoe heet dat expirement met een olifant?

Ik zag laatst op tv iets over een wetenschapper die een olifant elektrocuteerde vanwege zijn onderzoek.
Weet iemand hoe de wetenschapper in kwestie heet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Er was een wetenschapper bij betrokken omdat er geen ervaring was in het elektrocuteren van een olifant.
Het initiatief tot doden van de olifant kwam niet van de wetenschapper.
Aan Edison is gevraagd hoe ( met hoeveel stroom ) je een olifant kunt doden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt Erna55

Het beste antwoord

Dat was Thomas Edison, in januari 1903. Het ging om de tamme circusolifant Topsy, die drie mensen om het leven gebracht had en daarom ter dood werd veroordeeld. Edison maakte er een film van, "Electrocuting an Elephant", en zo konden veel mensen zien hoe het dier na te zijn gevoerd met wortels waaraan 460 gram kaliumcyanide was toegevoegd een dodelijke stroomstoot van 6600 volt werd toegebracht. Topsy was binnen enkele seconden dood.
Amadea
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
We hebben in meer dan 100 jaar nog niet veel geleerd. Las net dat er weer 22 olifanten zijn vermoord. Weliswaar om een andere reden maar hoop dat we die beesten ooit met rust kunnen laten.
Rieneke1
8 jaar geleden
De trainer probeerde haar een brandende sigaret te voeren?
Vraag me af welke wreedheden hieraan vooraf zijn gegaan.
Deprimerend... Gelukkig zijn eindelijk de wilde beesten de tent uit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!