Wat is het snelste dat er ooit is gemeten ? En zijn er die niet te meten zijn.

Zelf dacht ik aan het licht (299 792 458 m/s)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Helemaal goed. Licht in vacuum gaat het snelst.
Er zijn geruchten dat Tachyons sneller gaan, maar dat is nog nooit aangetoond.
1,079,252,849 km per uur dus.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De lichtsnelheid is een constante van onze materiële wereld en is als zodanig een gevolg van de tweede postulaat van Einstein. Het gaat niet om meten en of kennen. Ontkennen van de absoluutheid en van c brengt ons weer terug bij Newton. De aanwijzingen, dat Newton niet de juiste natuurkunde heeft ontwikkeld zijn overduidelijk. Het is daarom zeer de vraag of bedenksels als Tachyonen enige werkelijkheidswaarde hebben