Waar komen de Elektrische en Magnetische trillingen vandaan welke "Licht" maken?

Licht is elektromagnetische straling in het frequentiebereik van het menselijk oog. Elektromagnetische straling is de voortplanting door de ruimte van elektrische en magnetische trillingen.

Waar komen deze elektrische trillingen vandaan? Overal waar licht is, is dus een elektrisch veld?
En de magnetische trillingen? Overal waar licht is, is dus een magnetisch veld? Is dit veld op de aarde door de noord- en zuidpool?

Alvast Bedankt

Matthijs

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Licht is een elektromagnetische verschijnsel. Ook het magnetische veld van de aarde valt er onder onder de elektromagnetische verschijnselen.

Je kunt het zien als een vorm van energie. Ik zou de opsplitsing in elektrische veld en magnetische veld voor licht niet maken, omdat het niet tot een beter begrip van licht leid. Juist door de hoge energie/snelheid is het onsplitsbaar in de twee velden. Bij deeltjes met lagere snelheden kun je wel spreken over interactie in de twee velden.

Wel mag je licht zien als een deeltje met zeer grote snelheid. Of een trilling met zeer veel energie. Licht veroorzaakt geen elektrische of magnetische veld.