Ze worden geoogst in de maanden april en mei, daarna moeten ze drogen in de zon: http://www.delinuts.nl/nl/pijnboompitten.html

Je kunt ze het beste op een koele, donkere plaats bewaren. Als je een goed afsluitbaar bakje hebt, kan het in de koelkast, maar anders niet want dan kunnen ze gaan schimmelen vanwege het vochtige klimaat in de koelkast.
De houdbaarheid in gepelde vorm is kort ... hooguit een paar weken en daarna smaken ze ranzig. Als ze een beetje muf beginnen te smaken kun je ze beter even roosteren.
In ongepelde vorm blijven ze wel jarenlang goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

in april/mei worden ze geoogst en dan kunnen ze daarna in de zon drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en enig idee over de houdbaarheid?