Mag je bij code rood ook niet bbq in je eigen tuin?

Of wat houdt precies code rood in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevoeging antwoordt!

Antwoorden (3)

Vuurverbod bij code rood

Bij een code rood mag er geen tuinafval worden verbrand. Ook zijn roken, barbecuen en andere vormen van open vuur verboden. Sommige natuurgebieden zijn afgesloten voor publiek en de brandweer maakt verkenningsvluchten. Bij een eventueel brand rukt de brandweer direct met groot materieel uit.

Toegevoegd na 53 minuten:
Dit vond ik nog op een andere site.

Vanwege de 'code droog' is het stoken van open vuren verboden. Dit verbod geldt ook voor barbecuen, vuurkorven en tuinfakkels in bossen en andere brandgevoelige omgevingen. Barbecuen en het gebruik van vuurkorven (met een doorsnede van maximaal 50 centimeter) en tuinfakkels in de eigen tuin of op straat is in principe wel toegestaan. Desondanks is het verstandig hierbij de nodige waakzaamheid te betrachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat mag niet.
Bij code rood is verboden;
BBQ
open vuur
Tuinafval verbranden
Roken

Toegevoegd na 1 uur:
Barbecueverbod in Oost-Nederland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/21/barbecueverbod-in-oost-nederland/

Toegevoegd na 1 uur:
Gevonden!!!!!!!!!!!!

HET IS ALLEEN GELDIG VOOR DE NATUURGEBIEDEN!

http://www.natuurbrandgevaar.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Giwenda: dit bericht gaat toch over geen vuur in de open natuur?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal een algemene verordening zijn, tuinafval verbrand je ook niet in de natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat tuinafval verbranden doen mensen weldegelijk ook in de open natuur! Ik zoek verder ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier in Drenthe mag je alleen tuinafval verbranden met een gemeentelijke ontheffing en dan op eigen terrein/grond. Dat kan een weiland of tuin zijn maar nooit in natuurgebieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verboden te roken in je eigen tuin? Dat moet toch niet gekker worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat zal wel zo zijn maar daar hou ik mij niet aan;)"
Oeps ik overtreed de wet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aiiiiiiiiii, burgelijke ongehoorzaamheid!!!
Lekker barbeknoeien vanavond dus, mèt peuk hahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is pas echt genieten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-)
Volgens mij mag je wel barbeknoeien in je eigen tuin, maar niet in de "open" natuur.
Ik heb voor je gezocht, maar kan alleen info vinden tot nu toe over vuur in de natuur.

Toegevoegd na 8 minuten:
"Code rood:
Zeer groot gevaar
Het is extreem droog in de natuurgebieden, bossen en heides. Daarom geldt er een stookverbod voor tuinafval en zijn roken, barbecuen en andere vormen van open vuur verboden. Sommige natuurgebieden zijn afgesloten voor publiek.

Wat moet ik doen als er brand is?

- bel 112 - geef zo nauwkeurig mogelijk de locatie - verlaat het gebied - laat spullen achter die het vluchten belemmeren - volg de aanwijzingen van de politie

Wat doet de brandweer? De brandweer is zeer waakzaam. Als er een brand uitbreekt, rukt de brandweer altijd met groot materieel uit.

Er wordt extra materieel en mankracht ingezet. Ook worden verkenningsvliegtuigen ingezet om de natuurgebieden te controleren."

http://natuurbrandgevaar.nl

Volgens mij geldt dat dus voor open vuur in de natuur, niet voor in je eigen tuin.
Uiteraard moet je wel heel goed uitkijken als je gaat barbecuen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank voor je antwoord en voor je tijd en moeite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan Bjorn. Ook op mijn lijstje staat barbekanoeien voor vanavond, dus ik vind het een goeie vraag.
Hoop, dat er iemand komt met een zeker antwoord. Tot nu kn ik verder niets vinden ;-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze kinderen mochten gisteren wel knoeien met barbie, op de kampong maar geen openvuur barbecue,slechts op één met gas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Dank je Moolkeesje.
Arme Barbie.....