Waarmee meet je kg/cm2?

Ik heb een object waarmee ik de kg per cm2 kan meten. Op de foto zien jullie het apparaat. Aan de onderkant van het apparaat zit een aansluting om (denk ik) een luchtslang aan te sluiten.
Ik heb dit ook gevraagd bij een bedrijf wat handelt in barograven echter geven zij aan dat het geen barograaf is. (wat ik in eerste instantie dacht)

Toegevoegd na 9 uur:
ik heb hem opengekregen en 2 fotos toegevoegd. Ik heb wel meer fotos maar kan er maar 2 bij de vraag zetten.
Het papier is rond en zit aan elkaar en word gespannen tussen de 2 cilinders. De kleine cilinder kan je naar achter trekken om hem gespanen te zetten.
Volgens mij kan je de grote cilinder opwinden. Het is mij niet duidelijk of er aan de pen een mogelijkheid is om een soort potloodje te bevestigen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is toch echt een barograaf... Het is een barograaf die niet alleen een grafiek schrijft (op het papier dat achter het pennetje voorbijdraait), maar die op de schaalverdeling aan de linkerkant ook de huidige gasdruk op een makkelijk leesbare manier laat zien. Misschien noemde jouw bedrijf dit apparaat geen 'barograaf' omdat zij denken dat een barograaf alleen bedoeld is voor het registreren van de luchtdruk. Een barograaf kan echter worden gebruikt voor het registreren van elke gasdruk, of dat gas nu de atmosferische lucht is of gas in een gasleiding.   Toegevoegd na 17 seconden:   Zie de Bron voor een paar afbeeldingen van barografen - daar zit toch echt een model tussen dat verdraaid veel op jouw barograaf lijkt.  

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Barograaf

Ik denk dat het een schrijvende gasdrukmeter is. Helemaal overtuigd ben ik niet want het instrument is wel erg zwaar uitgevoerd. Bron: http://www.culturalheritage.cc/md/search/nemo.vm?currentpage=893 Ik denk dat er een inktreservoir in geklemd wordt en geen potlood.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100