In acht genomen: vulkaanuitbarstingen, tsunami's, tornado's, zeegolven, lijkt mij van wel, dus!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Geluid sterf uit. Als voornoemde verschijnselen niet binnen een paar kilometer zich bevinden hoor je het niet gelukkig. Zou een mooi boeltje worden. +trouwens
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een extreem voorbeeld; De Indonesische stratovulkaan Krakatau is vooral bekend om zijn explosieve en allesvernietigende uitbarsting van 1883. De knal van de explosie was zo luid, dat trommelvliezen knapten van zeelui in de buurt en dat de geluidsgolven 7 keer de aarde rond gingen. De vulkaan spuwde zoveel lava uit dat zowel de vulkaan als het vulkaaneiland implodeerde en in zee verdween. Er ontstond een enorme tsunami met golven van 30 meter. De rookpluimen reikten tot een hoogte van 80 kilometer en het uitgespuwde vulkanisch materiaal verduisterde de omgeving van de Krakatau enkele dagen. Op dezelfde plek is er een nieuw eiland en vulkaan ontstaan: het Kind van Krakatau.

Andere antwoorden (1)

Ja, ik denk dat je opslag dood (en anders doof) bent van het geluid dat de aarde binnenin bijvoorbeeld produceert.