Hoe gaat ons lichaam om met gif?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
wat voor gif en in welke dosering?
Reddie
9 jaar geleden
Er zijn duizenden stoffen die in te hoge dosering schadelijk kunnen zijn. En elke stof vereist zijn eigen aanpak. Daar is geen algemene regel voor.
Cryofiel
9 jaar geleden
Het ligt aan het gif. Sommige giffen worden opgeslagen, bijvoorbeeld in lichaamsvet. Sommige giffen worden uitgescheiden. Sommige giffen worden omgezet in onschuldige stoffen. Sommige giffen worden omgezet in andere giffen, waarna die andere giffen worden opgeslagen, uitgescheiden, omgezet in onschuldige stoffen, of omgezet in nog weer andere giffen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelfs water is in te hoge doseringen giftig. http://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication

Het beste antwoord

Alles wat in het lichaam komt zal uiteindelijk door het lichaam zoveel mogelijk worden afgebroken en verteerd, plastic bijvoorbeeld verteerd moeilijk en kan 'heel' worden uitgescheiden maar vloeibare stoffen worden moeilijker.
Alles is giftig in een bepaalde concentratie omdat er na dit punt niks meer van deze stof kan worden opgenomen, je kunt hierbij kijken naar water. Wanneer een mens te veel water binnenkrijgt zal dit worden opgenomen in het bloed en door osmose je cellen stuk maken.
Voor de meeste stoffen is de ADI ( aanvaardbare dagelijkse inname) vastgesteld, als je meer dan deze hoeveelheid per dag per kilo lichaamsgewicht binnen krijgt heb je kans om ziek te worden.