Omdat het gemaakt is van vluchtige oliën. Dat betekent dat het zal vervliegen als je het in niet-luchtdichte containers zou bewaren.
Amadea
9 jaar geleden
Menthol is bij kamertemperatuur een vaste stof: witte, doorzichtige kristallen. Het smeltpunt is 42 C maar de verdamping verloopt snel, ook zonder dat deze stof eerst smelt (sublimatie). daardoor geeft ook vaste menthol al een geur af: het beetje dat rechtstreeks verdampt; laat je die verdamping lang genoeg doorgaan dan houd je niets meer over. Dat is een reden dat menthol goed luchtdicht bewaard moet worden. een andere reden is dat wanneer je dit niet doet, de gehele omgeving naar menthol gaat geuren en hoewel menthol best aangenaam ruikt zal iedereen het op den duur wel zat worden!