Waar vind je in de binas wat waterstofjodide als molecuulformule heeft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HI is de molecuul formule van waterstofjodide, als je iets niet weet kun je altijd kijken in tabel 45 of tabel 66.
Poet
9 jaar geleden
Je kunt de namen van de ionen opzoeken: Waterstof is H+ en Iodide is I -
Dan kun je zelf wel bedenken wat de formule van waterstsofjodide moet zijn ;-0
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dikke + voor Poet

Antwoorden (2)

Je kan in de BiNaS geen molecuulforlumes vinden. Het zou anders een heel dik boekje worden je kan dit leren met de ionen met tabel 35 en zo kan je kijken hoeveel jood en waterstof je nodig hebt (als je dat geleerd hebt) de forlume is HI. Niet alles wat je nodig hebt staat in de binas voor deze molecuulforlume.

met Vriendelijke Groeten ,

rick grendel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uitgaande van de vijfde druk.

Voor alle stoffen kan je terecht bij het periodiek systeem de elementen, deze vind je achterin je Binas in tabel 99.
Voor zouten zou je ook bij tabel 45 A kunnen kijken.

En mocht je triviale namen tegen komen, kijk dan in tabel 66 A.
Enkele veel voorkomende triviale namen:
Accuzuur, Aceton, Alcohol, Azijnzuur, etc...