Hoeveel water kan aan een mens blijven hangen?

Als je bijv. uit de douche stapt, hoeveel water blijft er dan "hangen" aan je lijf/haar?

Toegevoegd na 12 minuten:
Kan dit misschien uitgedrukt worden per vierkante centimeter huid en per cm haar?
(Of iets dergelijks..)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Rekenen maar!

Gemiddelde waarden BSA
Pasgeborene 0.25 m ²
Kind 2 jaar 0.5 m ²
Kind 9 jaar 1.07 m ²
Kind 10 jaar 1.14 m ²
Kind 12-13 jaar 1.33 m ²
Voor mensen 1.9 m ²
Voor vrouwen 1.6 m ²

Stel er blijft gemiddeld 0,15 mm water aan je lijf hangen als je onder de douche vandaan komt, dan hangt er bij een man:
19000cm³ x 0,015 cm x 1 g/cm³ = 285 gram water aan zijn lijf.
Heeft hij een flink bos haar (komt tegenwoordig haast niet meer voor, getuige al die vreselijke kale koppen) dan tel je daar naar believen 10 tot 30% bij op.
Ziedaar.

Toegevoegd na 3 dagen:
Test. (zondaglol)
Man, lang 1,72 m, gewicht 79 kg, weinig haar.
Na afdrogen weegt handdoek 91 gram zwaarder.
Vrouw, lengte 1,62 m. gewicht 56 kg, nauwelijks behaard, haar niet gewassen.
Na afdrogen weegt handdoek 50 gram zwaarder.

Teruggekoppeld naar eerder gegeven berekening blijft aan de man (mens) dus geen 0,15 mm water aan zijn lichaam hangen, maar ongeveer 0, 048 mm.
Daarvan acte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb die BSA waarden en bijbehorende uitdrukkingen niet bedacht. En niet op alle slakken zout leggen.
Kom eens met een antwoord i.p.m. op de vraag, daar hebben we allemaal wat aan en houd op met muggenziften.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig dat je het getest hebt!

Andere antwoorden (3)

Goeie vraag, dat ligt denk ik heel erg aan hoe groot en hoe behaard je bent. Jammer dat personenweegschalen hier niet nauwkeurig genoeg voor zijn, anders zou je jezelf voor en na t douchen kunnen wegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de hoeveelheid & lengte van je haar en de grootte van je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt dat zelf uitrekenen, door je badhanddoek, voor het douchen te wegen op een keukenweegschaal of brievenweger.

Als je na het douchen en afdrogen, de badhanddoek opnieuw weegt, is de toename van het gewicht de hoeveelheid water die op je lijf zat, toen je net onder de douche vandaan kwam.

Helemaal nauwkeurig is het natuurlijk niet: hoe goed je je hoofdhaar ook afdroogt, echt droog wordt dat niet, en ook verdampt er (door de omgevings- en lichaamswarmte) wat water tijdens het afdrogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
creatieve oplossing +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie! Stom dat ik daar nou niet opgekomen ben! :)