Massaverhouding is de verhouding waarbij stoffen in een bepaalde hoeveelheid volledig met elkaar reageren. Als je de beginstoffen in een andere massaverhouding bij elkaar voegt, is er altijd een overmaat van een van de stoffen. Voor elk tweetal stoffen is de massaverhouding weer anders. Deze term wordt vaak in natuurkunde en scheikunde gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kijk eens hier, er zijn zo veel mogelijkheden...
http://www.google.nl/search?q=massa+verhouding&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
hopelijk zit wat jij bedoelt ertussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een massaverhouding bereken je door de massa van de ene stof te delen door de massa van de andere stof.