wat betekend het als de stof overmatig aanwezig is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de stof niet opraakt als deze reageert met andere stoffen. De 'andere' stof waarmee het reageert raakt dus het eerst op.

Antwoorden (2)

dat de stof er heel veel voorkomt ,meer dan normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er geen verstand van hebt, antwoord dan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou nou er word helemaal niet gesproken over wat voor stof! misschien is het huisstof en weet jij er niks van!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag staat in de categorie Natuur- en scheikunde. Ik vraag mij nu wel af of de categorie zichtbaar is op de iPhone. Zo niet, dan is het een gebrek aan de Goeievraag app en kun je mijn reactie als niet geplaatst beschouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zit inderdaad op de i-phone en dan zie je niet in welke categorie een vraag wordt gesteld! en er is al vaak geklaagd over dit! ;-)
Er is meer stof dan nodig aanwezig.

Bij een scheikundige reactie: A + B -> AB. Als je dan 2 mol A hebt, en 3 mol B, is stof B in overmaat aanwezig. De reactie verloopt namelijk nadat er 2 mol AB is geproduceerd al niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. +