ik wilde graag weten welke stoffen er zich in zachte zeep ookwel groene zeep genoemd, in zit? Ik heb overal gezocht maar ik kon helemaal niks vinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

"Oorspronkelijk werd groene zeep van hennepolie gemaakt. Deze olie is van nature enigszins groen gekleurd, waardoor de zeep die ervan werd gemaakt ook een beetje groen gekleurd was. Hennepolie werd gebruikt omdat het een goedkoop bijproduct van de touwslagerijen was.
Tegenwoordig wordt groene zeep meestal van andere goedkope plantaardige olie gemaakt, bijvoorbeeld sojaolie of koolraapolie. De zeep is week doordat de olie verzeept wordt met kaliumhydroxide in plaats van natriumhydroxide, zoals bij harde zeep."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje wel maar dit was niet echt wat ik bedoelde,omdat ik de stoffen in de vorm van een reactie moet weergeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar wat er dus sws in zit is dus kaliumhydroxide ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb gewoon je vraag beantwoord. Er stond niets in van een reactie.
Zeep is een zout van een organisch zuur, bijvoorbeeld stearinezuur.
Bijvoorbeeld K- of Na-Stearaat.
Die organische zuren zijn een onderdeel van vetten.
Een vet is glycerine met drie vetzuren.
Reddie