Kan je benzine in een fles van wasbenzine bewaren?

Of in een doorzichtbare fles van lampenolie of terpentine?
Deze benzine moet er ongeveer 1 jaar in kunnen blijven zitten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het octaan gehalte van benzine daalt wel. Ik raad het niet aan om benzine lang te bewaren. Met diesel kan dat wel. Het bewaren dan;-) of het goed is om benzine in een fles te bewaren weet ik niet.

Antwoorden (1)

Kan prima, denk wel een beetje om de gasvorming omdat ik niet weet waar je die fles gaat plaatsen. Alsnog op een koele plek in de schuur zou ik enige centimeters ruimte bewaren voor condensatie oid.