Ik moet je teleurstellen, dat kan niet. De NASA heeft veel onderzoek gedaan en tot de conclussie gekomen dat we de energie niet kunnen vastzetten omdat:
- Het een zeer kort moment is, waardoor opslag nauwelijks mogelijk is
- De meeste energie komt vrij in de donder en het licht. Dus bijna alle energie is verbruikt voor het de aarde bereikt
- Onvoorspelbaar waar en wanneer deze inslaat
- De opbrengst te klein is, slechts ongeveer 14.400 watt
- Als je apparatuur zou maken die deze kracht aankan zouden de kosten zo hoog worden dat dit niet kan worden terugverdient.

Maar het onderzoek gaat door. Op dit moment schijnt de NASA een geheim onderzoek te doen met statische lading uit bliksems op te slaan via drones.

Echter de bovengenoemde argumenten komen van de NASA, maar zijn alle praktisch van aard (en niet wetenschappelijk onmogelijk), vandaar dat het onderzoek doorgaat.

Dus je zult nog even geduld moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bron?
Dat kan je niet. De tijdens de inslag geleverde energie is zóveel dat geen opslag, op welke wijze dan ook, mogelijk is. Het restje dat na inslag overblijft is de moeite niet waard.
En als je auto niet van metaal maar van kunststof is, wordt het nog een ander verhaal: dan overleef je die inslag vermoedelijk niet. (Geen kooi van Faraday meer.)