Wat is de oorzaak van de zwarte vlek op mijn kassabonnetje?

Dit bonnetje lag op mijn tekentablet, mijn huisgenootje had er een stel kaarten opgelegd en toen ze deze er van af haalde zaten deze vlekken op het bonnetje. Je zag door de vlekken heen nog wel de tekst, aan de achterkant was geen teken van dezelfde vlekken te bekennen.

Wij vragen ons nu af wat hier de oorzaak van is. Het is even later wel gebleken dat je het met water kon uitvegen, maar we vinden dit raar dat dit aan een kant van het dunne papiertje is gebeurd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Amadea
10 jaar geleden
Wat een tekentablet is weet ik niet, maar geeft die soms warmte af?

Het beste antwoord

Dit is thermisch papier. De printer in de kassa print dmv pixels die in de printkop snel heet worden en weer afkoelen. Wanneer je dit soort bonnetjes ivoor garantie moet bewaren moet je ze eerst kopieren omdat de kwaliteit snel achteruit gaat.
Je kan aan het papier voelen wat de thermisch behandelde zijde is; deze voelt wat gladder en vettiger aan.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Warmte! Probeer eens op n ander bonnetje waar dan ook van. Hou er s n aansteker ver onder dan zie je wat de warmte van je aansteker doet! Het papier is n thermal paper wat op de goede themeratuur werkt