Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat ligt er aan waar de koeling zelf feitelijk zit.
Daar vlak in de buurt is het het koudst, de koude luchht zakt echter in de koelkast naar beneden omdat koude lucht zwaarder is dan warme (denk aan hete lucht ballon)
Het hangt dus af van de constructie van je koelkast.
Een electronische thermometer met max en min opslag kan je exact aangeven wat er in je koelkast gebeurt door op verschillende plaatsen te meten.
Veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja.

Alleen doordat het een gesloten systeem is (zolang de deur gesloten is) zal de temperatuur weinig verschillen tussen bovenin en onderin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is het achterin kouder als voorin. Omdat bij een aantal koel kasten het koel element tegen de achterwand aan zit. Het is dan ook onverstandig om producten tegen de achterwand aan te zetten ivm bevriezing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kou in de koelkast draait rond waar door het zich verspreid dus ... is het overal in de koelkast even koud ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs bij beweging in de lucht heeft warmere lucht de neiging om te stijgen en koudere lucht de neiging te dalen. Het zal dus bovenin altijd miniem veel warmer zijn dan onderin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn koelkast scheelt het zo'n 3 graden. Er wordt ook altijd geadviseerd vlees onder in de koelkast te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry verkeerde knopje gedrukt. Ik bedoelde dit als antwoord, niet als reactie
In mijn koelkast scheelt het zo'n 3 graden. Er wordt ook altijd geadviseerd vlees onderin te bewaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, klopt. Bovenin is het altijd warmer dan onderin de koelkast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding