Bij natuurkunde gaan we meestal uit van processen waarbij moleculen intact blijven.
Bij rotting van een appel is dat zeker niet het geval, en dus noemen we dit scheikundige processen.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is niet correct. Rotten ontstaat voor een groot deel door bacterien en dat zijn levende wezens en het gaat daarbij niet om eenvoudige scheikundige reacties. Biologisch is een betere uitdrukking.
Reddie
10 jaar geleden
@mullog, dit is niet correct.
1e zitten er binnen in een appel geen bacterien.
2e werkt een bacterie ook met scheikundige processen.
En het weer wordt bepaald door natuurkundige processen, ook al noem je het meteorologie.
Reddie
10 jaar geleden
@Boltzmann , er zitten geen bacterien in een appel. Anders zouden ze niet in de winkel mogen liggen.
En waarom zou een appel niet aan autolyse doen? Een appel is ook een levend wezen.
Het is een biologisch proces, geen van beiden dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Biologische processen zijn scheikundig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En natuurkundig, dus allebei.
Scheikundig, het gaat namelijk om het omzetten van moleculen, chemische reacties. Ook nog meer biologisch eigenlijk