een blauwe vlam (ruisende vlam), die is het warmst en zorgt ervoor dat het niet aanbrandt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een blauwe of niet zichtbare vlam veroorzaakt bijna geen roetdeeltje zodat je reageerbuisje niet zwartblakert. Ook is deze vlam warmer omdat je meer zuurstof toevoegt aan de vlam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, de vlam die je hiervoor gebruikt komt voort uit de zgn. Bunsenbrander, dat is een regelbare gasvlam die in elk laboratorium onder andere gebruikt word om bijv. reageer buizen mee te verwarmen. Zie Wikipedia. onder de naam van : Bunsenbrander. voor een uitgebreidere uitleg. groet Ludgardon
10 jaar geleden
Met een bunzenbrander draai je de luchregelknop open tot de vlam van geel eerst onzichtbaar wordt en vervolgens blauw. Deze is het heetst en wordt het vaakst gebruikt om een oplossing te verwarmen.
LET OP dat er veel meer dingen zijn waar je op moet letten bij het verwarmen van een oplossing zoals b.v. :
- de opening van de reageerbuis van je af richten!
- houdt de reageerbuis nooit langer dan een paar seconden per keer in de vlam.
- beweeg de reageerbuis in de vlam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bengal vuur