Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel km kan een aardgas auto ,rijden met dezelfde hoeveel aardgas die nodig is 1 baksteen te bakken?

Ik zag op discovery eens hoelang het duurt en hoe heet als die baksteen ovens worden om al die miljarden bakstenen over de hele wereld te bakken een energie vretend procede.Maar hoeveel energie eigenlijk?Het is eigenlijk een verborgen on opgemerkte energie slokkop en een co2 monster

Toegevoegd na 5 uur:
hoeveel stenen zijn er in nederland wel niet gebruikt voor wegen en huizen.Misschien wel 100 miljard

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
668

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De industrie (waar steenfabrieken ook onder vallen) zijn niet onopgemerkt. Wellicht voor jezelf... het aantal stenen voor alle huizen in NL is ca. 50 miljard. Dat daar nog eens 100 miljard ongebruikte bakstenen zouden liggen, lijkt me een grote hoop puin geven.

Aangezien de stenen met duizenden tegelijk gebakken worden, valt het energieverbruik nog redelijk mee. Als je me vertelt hoeveel gas een steenfabriek per jaar verbruikt en hoeveel stenen ze per jaar produceren, weet je hoeveel gas 1 steen kost en hoever gemiddeld daar een auto op aardgas kan rijden. Het zal niet zo heel ver zijn. Zeker niet met een aanhanger vol met stenen erachter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

3,1 kilometer....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding