Er vliegen duizenden volgels rond, maar zelden zie ik een dode vogel. Hebben deze ook een eigen plek om te sterven ?

Buiten dan degenen die aangereden zijn natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
Die vallen uit de lucht en van het dak: http://songteksten.net/translation/21/95549/anouk/birds.html

Het beste antwoord

Vaak zoeken vogels, net zoals vele andere dieren, een rustig plekje op als ze zich ziek, zwak of misselijk voelen. Daardoor zie je ze vaak niet dood op straat liggen. Deze plekjes worden ook vaak bezocht door aaseters zoals ratten en andere knaagdieren die de dode vogels opeten. Hierbij komt ook nog het feit dat vogels een deel uitmaken van de voedselketen en dus vaak ook ten prooi vallen aan andere roofvogels of roofdieren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vogels sterven over al maar worden zeer snel op geruimd door de andere dieren zoals eksters, vlaamse gaaien en andere roofdieren die ook aas eten.

Ook ratten, muizen, kevers en andere kleine diertjes zorgen ervoor dat er snel niets meer te vinden is van een dode vogel.