Hoe ziet een vitamine er (vergroot) uit?

Wel eens foto's van bacteriën gezien, maar van vitamines nog nooit. Hoe zien ze eruit en ziet iedere soort vitamine (A, B, C..... etc) er weer anders uit of hebben ze allemaal dezelfde vorm?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 inderdaad nooit aan gedacht

Het beste antwoord

Vitamine C ziet er als model zo uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vitamine B12 ziet er weel heel anders uit. Elke vitamine heeft een andere moleculaire vorm en ziet er anders uit.

En de vitamines zijn kleiner dan de bacterën, daarom moeten we ons behelpen met tekeningen en modellen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Vitaminen in 3 D (moet je een plug in voor downloaden)
http://www.natuurlijkerwijs.com/vitaminen3d.htm

Toegevoegd na 34 minuten:
Heb je de gratis Chime plug-in (http://www.symyx.com/my_account/register1.jsp)

dan kan je de 3 D modellen van vitamines bekijken:

http://www.heart-disease-bypass-surgery.com/data/molecular/m13.htm

http://www.worldofmolecules.com/3D/vitamin_e_3d.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vitamine C ziet er zo uit... En alle andere vitamines kun je zelf opzoeken op deze site hieronder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke site. Altijd moeilijk te beoordelen wat je nu ziet. Het is in feite een ingekleurd computerplaatje. Goed gevonden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad een mooie site. Ik heb veel foto's zitten bekijken van allerlei dingen. Prachtige kleuren en structuren. Doen niet onder voor non-figuratieve schilderijen. Maar wat ik wil is de vorm van één vitamine zien, dus met zijn randen. Dus zoals het model dat @som hierboven gaf. Zijn er ook zulke foto's?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Zondag, andere foto's van moleculen dan digitaal gemanipuleerde zijn niet mogelijk. Dit komt door de grootte van de moleculen. Je kunt niet zomaar een foto van één molecuul maken, dus alle modellen van moleculen zijn berekend n.a.v. dit soort gegevens en de chemische eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog wat links geplaatst naar 3D modellen (hiervoor heb je een plugin nodig), maar ook dat zijn geen foto's. Het enige wat je er wel aan kunt zien is dat alle vitamines verschillen in vorm. Dat heeft ook te maken met hun functie in de cellen.