Wat voor effect heeft een magneet op mijn lichaam?

Ik stel deze vraag omdat ik onlangs een aantal magneetballetjes heb gekocht waarmee je ook een armband kan maken. Als ik deze om doe tijdens het slapen, wat gebeurd er dan met mijn pols/lichaam tijdens het slapen? Kan het zijn dat in dat gedeelte meer ijzer zit? (omdat magneten ijzer aantrekt) Graag serieuze en uitgelegde (wetenschappelijk onderbouwde) antwoorden =)

Toegevoegd na 7 uur:
Dank jullie wel =) Dat over die ijzer ionen had ik niet kunnen bedenken =D Nu begrijp ik het :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.3K
Kimath
12 jaar geleden
Ik zou het niet tijdens het slapen dragen, straks raak je ze kwijt.

Het beste antwoord

Er gebeurt helemaal niets. De kracht van zo'n magneet is te verwaarlozen en het ijzer in je lichaam bestaat uit ijzer-ionen ('opgelost ijzer') en dat is ongevoelig voor magnetisme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ben helaas geen wetenschapper maar ijzer zit in je bloed en moet aan een bepaalde waarde voldoen (tussen 30 en 150) om gezond te zijn.

Omdat dat ijzer door het hele lichaam verspreid is kan door het minimieme plaatselijke gehalte een magneet hier nooit invloed op hebben.

Wat wel heel gevaarlijk kan zijn als je een paar van die balletjes in zou slikken, waardoor ter plaatse afklemming van weefsels zou kunnen ontstaan.

En er acuut een operatieve ingreep nodig zou zijn om afsterving te voorkomen.
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Met dat laatste bedoel je waarschijnlijk dat twee van die balletjes toevallig één voor één de darm ingaan, maar dat door de kronkels in de darmen die twee toch vlak bij elkaar kunnen komen, ook al zijn ze een paar decimeter darmlengte van elkaar verwijderd. Dan trekken ze elkaar inderdaad aan, drukken elk op hun plekje tegen de darmwand, en krijg je een prachtige dodelijke darmperformatie.
Ceeve
12 jaar geleden
Inderdaad, maar ik dacht misschien ook al wel eerder in de maag bv.
Cryofiel
12 jaar geleden
Zou ook wel kunnen - maar ik weet niet zo goed of dat, anatomisch gezien, mogelijk cq waarschijnlijk is.
Je lichaam bevat geen vaste ijzerdeeltjes, dus heeft een magneet geen invloed op je lichaam, ondanks dat een heleboel mensen daar anders over denken. Maar dat is gebaseerd op bijgeloof en fantasie. Alleen als je een een pacemaker hebt, dan moet je oppassen. Maar dat is geen biologisch onderdeel van je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal niets. Speciale amuletten van Bruno huppeldepup met magneetjes zijn pure oplichting.