Wat is het verbrandingspunt van ghee?

Ik ben erg benieuwd op welke temperatuur ghee verbrandt maar ik kan dit nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het rookpunt ligt op 252 graden celsius.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Ghee

Het punt waarop de moleculen beginnen te breken is 250 graden C. Dan begint het te roken en daarmee dus te verbranden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het rookpunt is de temperatuur waarbij spijsolie of vet begint te ontbinden.
De vraagsteller heeft het overe verbrandingspunt, waarmee hij vermoedelijk het vlampunt bedoeld.
Dat lijkt me iet anders.
Zoals al gezegd ligt het rookpunt van ghee rond de 252° C.
De vraag is echter bij welke temperatuur ghee begint te branden. Deze temperatuur ligt hoger dan het rookpunt en hierbij moet gedacht worden aan 280° C.