Siliciumdioxide heeft een covalente binding en vormt een netwerkstructuur.
Een covalente binding (ook wel atoombinding genoemd) is een binding tussen twee niet-metaalatomen. De atoombinding wordt gevormd door een zogenoemd gemeenschappelijk elektronenpaar tussen de atomen: één elektron van een atoom vormt samen met één elektron van een ander atoom een elektronenpaar.

In onderstaande bronnen wordt er wat uitgebreider over verteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Silicium is geen metaal, oxide ook niet dus, het is dus geen zout en heeft dus geen ionbinding, het zijn beide geen metalen dus gewoon moleculaire stoffen. Silicumdioxide zal dus een moleculaire binding hebben